Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

گوی آتشین (شیر اژدها)

اژدها - جادو - و گاهی تفریح! به بخش درباره ی من مراجعه کنید

گوی آتشین (شیر اژدها)

اژدها - جادو - و گاهی تفریح! به بخش درباره ی من مراجعه کنید

گوی آتشین چینی(شیراژدها)
اهل: چین - محل سکونت: کوهستان ها - ظاهر: قرمز مایل به زرد با زایده های میخ مانند طلایی پیرامون چهره - چشمان: بر آمده - شعله: قارچی- غذا: خوک ها، انسان ها - تخم ها: زرشکی با خال های طلایی -

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

درخت خون اژدها (نوع اول)

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵ ب.ظ

ان مرکز گیاه‌شناسی سلطنتی طی سفرهای تحقیقاتی که به گوشه‌و‌کنار دورافتاده جهان داشته‌اند موفق ببه کشف ۶۰ گونه گیاهی تازه شده‌اند.
ممتازنیوز: با وجود اینکه این گیاهان تازه همگی به تازگی دسته‌بندی شده‌اند، بە سبب خطرهایی کە زیستگاه‌های آنها را تهدید می‌کند ممکن است بە زودی از صفحه روزگار محو شوند. یکی از این درختان کە بر روی حاشیه تیغه‌های آهکی منطقه‌ای در تایلند رشد می‌کنند،‌دارای شیره‌ای بە رنگ قرمز تیره است کە ساکنان محلی این منطقه این شیره سرخ رنگ را خون اژدها می‌نامند کە در زیر درخت جریان دارد و از آن بە عنوان عصاره‌ای شفابخش یاد می‌کنند. این درخت یکی از نمونه‌های گیاهان در حال انقراض است.

به گفته محققان سنگ‌های آهکی کە زیستگاه این درخت بە شمار می‌روند، برائ بەره‌برداری از آهک تحت خاکبرداری قرار می‌گیرند و بە علاوه محلیان منطقه نیز باور دارند جمع‌آوری این سنگ‌ها و خاکها سبب خوش‌شانسی خواهد شد از این رو بە شدت از این آهک‌ها کە زیستگاه درختی کە بە نقل از محلی‌ها خون اژدها در آن جریان دارد، بەره‌برداری می‌کنند. این درخت بە نام درخت اژدهای سرخ شهرت داشته و از برگ‌های چرمی شکلی برخوردار بوده و در صورت خراشیده شدن بدنه آن شیره‌ای سرخ‌رنگ از آن خارج خواهد شد. از جمله دیگر گونه‌های گیاهی کە توسط این دانشمندان کشف شده می‌توان بە گونه‌ای ارکیده و ۱۵ گونه درخت خرما با نام اورانیا اشاره کرد.
باشگاه خبرنگاران 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۹
سعید پ.ر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی